.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنان ديشب استاندار مازندران درگفتگوی ویژه خبری شبکه طبرستان
مشروح سخنان ديشب استاندار مازندران درگفتگوی ویژه خبری شبکه طبرستان

سیدعلی اکبرطاهایی،استاندارمازندران با حضوردر شبکه طبرستان با شرکت درگفتگوی ویژه خبری با موضوع مازندران وچشم انداز توسعه ،وضعیت استان دربخس مسکن بخصوص مسکن مهررا مطلوب وروبه جلو توصیف کرد وتصریح کرد: درسفر اخیر وزیر مسکن وشهرسازی به مازندران پیشنهاد اعطای تسهیلات وام مسکن مهر به دارندگان زمین داده شد که مورد موافقت قرارگرفت به گونه ای که درتمامی کشور نیزاین طرح تسری یافت.
طاهایی گفت: طبق این دستورالعمل کسانی که دارای زمین هستند می توانند از تسهیلات وام ۲۵ میلیون تومانی با بهره ۴ درصدی استفاده نمایند.

وضعیت پروژه های عمرانی استان
طاهایی درخصوص پروژه های عمرانی استان گفت : اغلب این پروژه ها که از منابع استانی بهره برده اند به بهره برداری رسیده ویا دردست تکمیل می باشد وآن دسته از پروژه هاکه دچار سنوات شده اندغالب پروژه هایی هستندکه از منابع ملی استفاده می کنند که آنهم به دلیل وضعیت اقتصاد کشور است.
وی گفت:پروژه هایی که درسفر هیات دولت به استان نیز تصویب شده اند هم شاید به دلیل اعتبارات ملی دچار مشکل شده باشند.
طاهایی گفت: درساخت پروژه های استان سرعت های متفاوت دیده می شود که باتوجه به ظرفیت بالای پیمانکاری استان که درحال رشد وترقی است درصدد متعادل سازی اعتبارات برای رشد همه جانبه استان هستیم.

آستاراخان خواستار گسترش ارتباط با مازندران
استاندار مازندران به سفر اخیر خود به آستراخان اشاره کرد وگفت: به دعوت استاندار این استان به جمهوری آذربایجان به اتفاق یک تیم اقتصادی قوی شامل ۳۲ تاجر وتنها ۳ مدیر مازندرانی برای تبادل اقتصادی وفرهنگی به استاراخان سفر کاری نمودیم که دستاوردهای بسیار خوبی داشت.
وی آستاراخان را دروازه ورود به بازار روسیه دانست وگفت: مسئولین ومردم این استان خواستار گسترش روابط فرهنگی وتجاری با مازندران هستند به گونه ای که تمایل زیادی به راه اندازی سریع تر خطوط هوایی ودریایی با مازندران هستند.
طاهایی افزود: دراین سفر مقرر گردید تا درتاریخ ۲۱ مهرماه سالجاری نمایشگاه توانمندی های مازندران درآستراخان راه اندازی گردد ونمایشگاه دیگری نیز درمینسگ تا پایان سال جاری دایر خواهد شد.

توجه جدی به زیربنای کشاورزی استان
استاندار مازندران تامین امکانات زیربنای کشاورز را از جمله دغدغه های مدیران استان برشمرد وگفت: درصدد هستیم خدمات مناسب ونهاده های خوبی را دراختیار کشاورزان استان برای کاشت وبرداشت مکانیزه قرار دهیم.
طاهایی در ادامه تصریح کرد: واگذاری بیش از ۱۰۰ کمباین درمازندران برای برداشت برنج دردولت نهم ودهم که ۵۲ دستگاه آن دریک سال گذشته واگذار گردیده است از جمله اقدامات انجام شده دراجرای این سیاست که مورد تاکید رییس جمهور است می باشد.
وی گفت: تصمیمات بسیار خوبی درماه و روزهای گذشته برای شالیکاران وخرید محصول برنج آنها گرفته واجرا شده است که کمی از تواقعات کشاورزان را تامین نموده است.
وی تدابیر لازم برای کاهش مدت انتظار وصف کشاورزان، پرداخت سریع مبالغ برنج های خریداری شده،راه اندازی دوشالیکوبی مدرن دراستان،دخالت دادن تعاونی روستایی ها در خرید برنج وموافقت با تشکیل اتحادیه شالیکوبی های شمال از جمله این اقدامات بوده است.

درخواست رفع مشکل تعرفه مصرف برق دراستان
طاهایی ،استاندار مازندران درخصوص رفع دغدغه مردم درجهت تعدیل تعرفه بالای برق مصرفی دراستان گفت: رفع این مشکل راه خود را طی می کند که طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو درخواست کاهش واصلاح تعرفه برق مصرفی هم استانی ها گردیده ایم که درحال پیگیری است.

تولید انرژی نو دراستان
استاندار مازندران دراین گفتگو گفت: درشهرهای بهشهر،قائم شهر،نور،تنکابن پروژه ساخت کمپوست زباله دردست اقدام است ودرشهرهای نوشهر وچالوس نیز با اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار از ره آورد سفر مقام معظم رهبری به این دوشهر ،مکان یابی اجرای پروژه دراین منطقه نهایی شده است.
وی گفت: به دولت پیشنهاد دادیم تا شهرساری در تولید انرژی نو به عنوان پایلوت انتخاب شود که با این پیشنهاد موافقت نموده ودریک اقدام عاجل ،شرکت بین المللی فیشنر را بعنوان مشاور مطالعاتی این طرح انتخاب نموده است.

پیگیری جدی کک سازی سوادکوه
استاندار مازندران درخصوص آخرین وضعیت ساخت کک سازی سوادکوه گفت: برای این پروژه ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مشخص شده است که برای انتخاب تکنولوژی آن باید امنیت زیست محیطی منطقه واستان را درنظر گرفت.
طاهایی گفت:مقرر گردید تا کارشناسان محیط زیست ومتولیان سرمایه گذاری این پروژه بابررسی دقیق نمونه های اجرا شده این کارخانه دردیگرکشورها از جمله چین ، نحوه اجرای کک سازی را درسوادکوه عملیاتی نمایند.

دریا وسواحل
استاندار مازندران دریا وسواحل مازندران را یک امتیازویژه خدادادی برای استان دانست وگفت: از دریا وماسه های سواحل مازندران می توان به عنوان آب درمانی وماسه درمانی درتابستان استفاده کرد.
طاهایی گفت: ۱۲۰ طرح دریا دراستان امسال اجرا گردید که خدماتی بهتر از سال قبل بامسئولیت معاون سیاسی امنیتی استاندار ارائه نموده اند که دراین راستا نیز همکاری خوب وهماهنگ دستگاه های متولی بسیار چشمگیر وخوب بود.
وی گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح های جامع دردریای مازندران لازم است که تحقق این مبلغ اعتبار،فرصت زیادی را طلب می نماید.

تاکید بریکپارچگی استان
استاندار مازندران گفت: تمام مدیران استان همواره بر یکپارچگی وصیانت از مرزهای استان براساس تقسیمات جغرافیایی تاکید داشته وخواهند داشت واخباری که درجامعه می باشد جزو مطالبات استان های همسایه است نه تحقق هیچ یک از خواسته هایشان.

دعوت از اصحاب فکر واندیشه
استاندار مازندران به سفر دور سوم دولت به استان اشاره کرد وگفت:با توجه به رویکرد فرهنگی این سفرها،کارگروهی برای بررسی بسته فرهنگی با مشارکت دانشگاهیان وصاحب نظران دراستان تشکیل گردیده است وتا کنون صدها پیشنهاد نیز دراین کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است .
طاهایی گفت: دراین راستا از نظرات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی کمک گرفته وخواهیم گرفت واز بزرگان وصاحبان نظر ومفاخر گرانسنگ درزمینه فرهنگی نیز درخواست هم فکری وهمکاری می کنیم.

تشکر از اصحاب رسانه
طاهایی،استاندار مازندران درپایان این گفتگو از تمامی اهالی رسانه بخصوص صداوسیما،خبرگزاری ها وروزنامه ها که درانعکاس اخبار استان تلاش می کنند تشکر نمود وگفت: هرگاه که رسانه ها،دوربین صداوسیما وقلم خبرنگاران ،مرا به سمت کسری های استان می برند،بیشترین لذت را می برم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.448 seconds.